Happily ever after ... ?

Gud så skönt att ha fasta rutiner. Jepp precis så tänkte jag i morse när jag vaknade utvilad runt 0630. Ja, tänka sig lilla Maria har vänt sitt dygn rätt och dessutom börjat med mer fasta rutiner vad gäller mat och träning. Tänka sig att jag en dag också skulle växa upp. Det trodde jag faktist inte, eller ja inte än på ett tag iaf. Det känns faktist både bra och roligt att till och med gå till skolan. Va fan jag måste ha slagit mig någonstans.

 Just nu sitter jag hemma hos min pappa. Har precis tvättat klart mitt stora varma duntäcke och min underbart sköna kudde. Ännu lite mer vuxenpoäng till mig =P.

Åt middag hos pappa med, som jag ska göra nu när syster och bror har sin pappa period. Jag bor ju som ni kanske vet (?) hos mamma på heltid nu. Dvs. jag är bara här hos pappa och äter middag och sover nån gång i bland när jag känner för det. Känns rätt skönt att bara vara på ett ställe. Har blivit mindre stress och kroppen min tycker bättre om mig nu.

Just ja glömde nämna att i morgon ska man på jobb intervju *wiie* ännu mer vuxenpoäng till mig. *hoppas på hyfsade arbetstider och inte allt för mycket nattpass* även om nattpass är bra.

 Ne nu skriker pappa att jag ska avsluta så vi kan åka iväg till hans träning.

Edit: Så nu har pappa varit och tränat och jag har suttit som ett fån och tittat på. Känns lite snopet nu när jag faktist har bestämt mig för att börja träna på allvar. Men men det är inte bra att träna när man är dö förkyld som jag tyvärr har blivit nu =(. Får ta igen träningen sen när jag blivit frisk.

 Apropå min rubrik om happily ever after? Satt och kollade på ? A cinderella story. Tänk om man kunde få ett sådant fint slut som det är i den filmen och alla sago filmer för den delen. Jag har i och för sig fått en bra början nu =) Han har ingen vit springare men det är bra nära.

Ne nu ska jag sluta skriva, borsta tänderna och krypa till kojs.

Pussen och kramen på er alla!


image28

Ja hon biter hårt så in åt helvete i min kind, ont gjorde det också..   Foto : Madeleine Sjöberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0